Weersverwachting
Kerkrade- Nederland
.....Weer in Kerkrade


Restauratie van de MGA uit 1957.

Door Jo Koullen

Zeldzaam mooie donker groene, British Racing Green MGA.
Wij gaan deze ook weer afbouwen !!


MGA bouwjaar 1957.

Deze MGA is body-off gerestaureerd. Wij gaan deze A verder afbouwen. De passingen van deuren, motor- en achterklep zijn bijzonder zeldzaam!! !De motor en versnellingsbak zijn gereviseerd. Nieuwe starter, nieuwe ontsteking, nieuwe waterpomp, nieuwe radiateur, RVS uitlaat, nieuwe houten vloer, nieuwe kabelboom, nieuw vloer-tapijtset ; nieuwe remmen, nieuwe remleidingen enz. enz. teveel om op te noemen!.

Hier zie je goed hoe perfect de achterklep past !

Week 25   2009.

De starter is gereviseerd, getest en weer ingebouwd.

Oliefilter huis is gereinigd en opnieuw gespoten.

Week 26   2009.

Oliefilter met oliefilterhuis met aansluitingen zijn weer gemonteerd.

De verdeler ingebouwd.

'De dynamo is weer terug op z'n plaats.

De waterpomp en koelfan zijn gemonteerd.

Hier met gemonteerde dynamo.

Thermostaathuis met nieuwe thermostaat gemonteerd. Multiriem erop, klaar.

Bobine gemonteerd en aangesloten.

Week 29   2009.

De nieuwe Lucas rem/koppeling cylinder.

De hoofd rem-koppelingcylinder weer gemonteerd.

Aluminium kleppen deksel zit erop.

Week 31   2009.

Nieuwe stuurstang lagers gemonteerd. Deze lagers zijn van vilt en moeten na montage op maat geruimd worden. Na deze toch wel tijdrovende klus wordt het vilt goed in de olie gezet en weer gemonteerd

Het nieuwe hitte schild met pakkingen.

De nieuwe elektronisch geregelde brandstofpomp hebben we fijn gemonteerd.

De accu-stroomonderbreker is gemonteerd.

De gereviseerde carburateurs met nieuwe r.v.s. aansluitslangen zitten er weer op.

De indentieficatie- plaatjes zitten er weer in.

De nieuwe koplampranden gemonteerd.

Het MG logo op de achterklep gemonteerd. Spiegeltje spiegeltje wie is de .... !

Het nieuwe radio afdekplaatje zit erin.

De radiator hebben we ingebouwd. Binnenkort zal hij weer gaan "grommen " !

Afgelopen week hebben we de kabelboom aangesloten. Alles werkt 100 procent. Grootlicht, dimlicht, knipperlicht, ruitenwisser en ruitensproeier, dashbord-verlichting, claxons enz...Oja en niet vergeten de start onderbreker.

Vandaag woensdag 19 augustus 2009 om 14.00 uur olie erin, koelvloeistof gevuld en gestart. Op kontact totdat de vlotterkamers gevuld zijn. De de bobine is buitenwerking tot we oliedruk hebben. Bobine weer aangesloten en na een paar omwentelingen om 14.15 uur. Vroem Vroem!! Hij loopt als een zonnetje. Meteen op 4 cylinders lopen, geen rook, geen getik, in een woord hij loopt gewoon NIEUW. Oliedruk is 100 procent en is nadat de thermostaat geopend is nog 80 PSI. Komende dagen gaan we de rem en koppeling cylinder ontluchten en dan even het CO afstellen. Daarna gaan we verder met het afbouwen.

Hier nog eventjes een foto van de nieuwe rubbers.

Hier de linkerkant.

Meteen even alle smeerpunten nalopen.

Het motorkap slot is gemonteerd en afgesteld.

Idem dito. Hier zie je ook nog net het houten plaatje Dit plaatje moet de motorklep verstevigen zodat deze niet beschadigd bij het dicht drukken..

De nieuwe grill zit erin.

Het 8mm. dik vilt wordt op maat gemaakt en op de vloer gemonteerd.

Het voorste voet gedeelte zit er ook in.

Hier zijn beide kanten goed te zien.

De vloermatten liggen erin en worden later verlijmd.

De nieuwe eigenaar bouwt de auto verder af.

Vandaag 12 september 2009 zijn we gestopt met afbouwen. De nieuwe eigenaar gaat hem verder afbouwen!!

THE END.


Up