Weersverwachting
Kerkrade- Nederland
.....Weer in Kerkrade


CONCOURS MGA 1962


Op deze pagina kunt U de "body off" restauratie van een MGA bouwjaar 1962 zien! Het chassis is gestraald en met zinkprimer gespoten. Door een gespecialiseerd bedrijf zijn de chassisbalken zijn van binnen met een kamera bekeken en gerapporteerd! Klaar 2004.


De MGA is nu klaar en staat klaar voor de start. Hier een ritje op het circuit Terlaemen te Zolder in Belgie.

De pace-car rijdt voor ons. Even gas terug.

Het chassis is gestraald en dan met epoxy-primer gespoten. Daarna in hoogglans zwart gespoten.

De kokers van het chassis zijn met een camera van binnen bekeken door een hiervoor erkend bedrijf. Van deze 'bezichtiging" is toen een rapportage gemaakt!

Achterkant van het chassis.

Nieuwe watervaste bodemplaten zijn gemonteerd. De bodem-platen zijn voor montage met hoogglans bootslak "behandeld".

Hier zijn de nieuwe afdichtingen tussen body en chassis te zien.

Hier zie je de afdichtingen beter.

De gereviseerde carburators zitten weer op.

De bougiekabels zijn gemonteerd.

De brandstofleiding is tijdelijk aangesloten.

De body en chassis gaan nu naar de spuiter.

Week 15   2004.    De body en chassis zijn nu naar de spuiter.

Week 23   2004.    Terug van   SPUITER.

De wagen is terug van de spuiter! Hij is pikzwart en vooral zeldzaam strak!! Wat een auto.

Woorden zijn overbodig.

Hier is het "binnenwerk" mooi te zien.

Het lakwerk van binnen is hetzelfde als van buiten. Kijk eens hoe de motor weerspiegelt in de binnenkant van de motorklep!!!
Als de zwarte B klaar is gaan we verder met de opbouw. Dus even wachten.

Week 24   2004.    OPBOUWEN.

De achterlichten zijn erop.

De voorbumper en koplamp zitten erop.

Week 26    2004.

Nieuwe kabelboom met regelaar en ontstoorders.

Kabelboom met regelaar zitten erin.

De hoofd-remcylinder en ruitenwissermotor zitten weer op z'n plaats.

De ruit ontdooiers, -sproeiers en wissers zijn ingebouwd.

De kachel zit in de epoxy primer en wordt nu gespoten.

De verwarmingskachel is klaar om ingebouwd te worden

De verwarmingskachel zit erin.

Week 28    2004.

De nieuwe radiator zit op z'n plaats.

Het dashbord is bijna klaar om ingebouwd te worden.

Week 29    2004.

De kabelboom is aangesloten op de instrumenten en schakelaars. Dashbord kan nu gemonteerd worden

Het dashbord zit mooi op z'n plaats.

Week 30  2004.

Hier is mooi de tank en de brandstofleiding te zien.

Hier is mooi de RVS uitlaat te zien.

De verlichting en knipperlicht aan de voorzijde werken perfect. Nu nog de grill erin

De verlichting werkt. Nu nog de achterbumper monteren.

Zaterdag 24 JULI   2004.

De gehele verlichting zoals dashbordverlichting, stadslicht, dimlicht, grootlicht, achterlicht, knipperlicht werkt perfect! Olie en koelvloeistof vullen, benzine in de tank. Klaar voor de start.

13.00 Uur het uur der waarheid. Sleutel op contact even wachten tot de pomp de vlotterkamer gevuld heeft. Pomp schakelt uit, startknop trekken en vroem vroem lopen zonder terugslag, gesputter of iets dergelijks! Het is alsof hij nooit stilgestaan heeft!!! Geen enkele na regeling aan de carburateurs is nodig. Misschien is hier toch een goeie HS monteur aan het werk geweest? Later gaan we toch even de synchronisatie en de CO testen. De olie druk is perfect. 65 PSI in warme toestand. Watertemperatuur 165 graden Fahrenheit (72 Celcius) na 15 minuten stationeer draaien. Het zou ook niet goed zijn als bij een NIEUWE motor dit niet goed was! Komende week gaan we de achterbumper en deur "beslag" inbouwen. Het einde is in zicht! Alhoewel. Wat denk je van het interieur? Welke kleur? Dit zie je later.

Week 31  2004.

Nieuwe knoppen, radiorooster en radio afdekplaat gemonteerd.

De achterbumper zit erop. O ja het achterlicht is nog aan.

De voorruit zit erop en we gaan dadelijk een proefritje maken.

Week 33  2004.

Op weg naar de RDW.

Terug van de RDW. Alles 100% in orde!! Nu nog even wachten op het kenteken.

INTERIEUR

We zijn begonnen met het interieur. De tunnel en bekleding zit erin.

De deurpanelen zitten erin.

Het interieur zit er bijna klaar!

Week 34    2004.

Tussendoor hebben we de orginele koplampen vervangen door TRIPOT koplampen. Hier zie je hoe de TRIPOT lampen gemonteerd zijn.

Hier hebben we de slotplaten gemonteerd en de deur opnieuw afgesteld. De deuren sluiten als die van een Mercedes!!

De spatplaat hebben nieuwe rubbers en bevestigings nieten gekregen en wordt nu gemonteerd.

De kofferruimte is gestoffeerd met het zelfde tapijt als het interieur.

Week 36    2004.

Het RVS koffer rek zit erop.

Het tonneau zit als gegoten.

De laatste loodjes wegen het zwaarst! Het perfekt aanpassen van de cockpit-rail is een tijdrovende klus. We zijn nu klaar met het "aanpassen" van de cockpit-rail.

De rail is nu bekleed en gemonteerd.

Op 5 september 2004 hebben we aan de Sittard Klassiek deelgenomen. Een mooi ritje van 75 km. door het zuidelijk deel van Limburg bij 35 graden in de schaduw!! Er waren meer dan 150 deelnemers! Alles is naar wens verlopen. Deze A rijdt als nieuw!

THE END



Up