MGB roadster 1969.


Hier de restauratie van de MGB uit 1969.
De wagen wordt ontlakt en daarna gestraald. De body krijgt een epoxy primer laag. De wagen wordt zwart met een beige interieur.


Een toerritje zomer 2013

Nog een mooi plaatje uit Italië 2013

15 juni   2003..

De body is nu ontlakt en gestraald!

Hier de accu-bak.

De versnellingsbak is gereviseerd en ligt klaar om ingebouwd te worden.

Nieuw druklager.

De voortrein is gestraald en zwart gepoedercoat en nieuwe rubbers en bussen ingebouwd en is nu klaar.!

De nieuwe manchetten zijn nu gemonteerd.

Nieuwe remcylinders, -schijven en -blokken en nieuwe flexibele remleidingen zijn gemonteerd.

Augustus   2003.    Ondertussen is de MGB bij de spuiter. Hier enkele foto's.

De onder kant en binnenschermen zijn nu in de kleur zwart gespoten.

Nieuwe deur-dorpels links en rechts.

De passagiersruimte is nu klaar om gespoten te worden.

De kofferruimte is nu ook klaar om gespoten te worden.

De zwarte "arceringen" zijn gemaakt om eventuele oneffenheden of eventuele deukjes goed te kunnen zien!

De onderkant is in de kleur hoogglans zwart gespoten.

Motorruimten en passagiersruimte is in kleur gespoten.

MOTOR.

De motor en carburateurs zijn gereviseerd. Natuurlijk is ook de cylinderkop loodvrij gemaakt.

21.011.2003. We hebben de nieuwe waterpomp gemonteerd.

De versnellingbak is nu gemonteerd met natuurlijk een nieuwe drukgroep- koppelingsplaat en druklager.

Aandrijf unit is nu klaar om ingebouwd te worden.

Week 3   2004.    OPBOUWEN.

De vooras is geheel gereviseerd en weer ingebouwd.

Close up.

De achteras is van nieuwe olie-keerringen voorzien en is klaar en gaan we dadelijk monteren.

Week 6   2004.

De gereviseerde hoofdrem- en koppelings cylinder zijn weer ingebouwd.

03.02.2004.    Rem-, koppelings-, gas-pendaal zijn ingebouwd.

04.02.2004.   De heater is geheel "overhauld" en weer ingebouwd.

De binnenkant van het spatbord waren al in kleur gespoten. Dus kunnen we de deuren en spatborden monteren.

De deuren worden nu afgesteld. Hier wordt vooral gelet op de sluitnaden.

Het ziet er al heel goed uit. Naden goed, deur sluit perfekt. Nu de rechterkant nog.

Rechter spatbord en deur zijn nu ook klaar.

Week 7  2004.

Motorklep gemonteerd. Deze past als gegoten!

Low front view.

Koperen koppelings leiding aangesloten op hoofd-koppelings cylinder. Ook is hier de kabelboom naar achteren te zien.

Koperen remleidingen en brandstof toevoerleiding zitten nu op zijn plaats.

De kabelboom voor de achterkant zoals verlichting en brandstofpomp.

Nieuwe brandstof tank zit eronder.

De brandstof-tank is hoogglans zwart gespoten!

Brandstofpomp is gemonteerd en de brandstofleiding naar de tank aangesloten.

De wiel-hub aan achteras gemonteerd.

Week 9    2004.

"Hub" aan vooras.

Even kijken. Het spaakwiel op achterste hub geplaatst.

De banden op de spaakvelgen gemonteerd.

Stilaan begint hij op een auto te lijken.

Motor is ( hangt) klaar om ingebouwd te worden.

Nog eventjes en de motor zit er weer in.

De motor zit keurig op zijn plaats. Nu nog de bouten in de motorsteunen en klaar is Kees?

Week 10    2005.

Kabelboom achter het dashbord zit er weer in.

Kofferdeksel gemonteerd en past perfekt.

Auto gaat nu terug naar de spuiter om "afgespoten" te worden. Dit duurt waarschijnlijk twee tot drie weken. We gaan nu verder met de lepeldeur MGB van 1964.
Dus kijk op deze pagina!

Week 14   2004.     Eventjes op bezoek bij de spuiter.

Motorklep staat in de primer en is klaar om gespoten te worden.

Beide deuren staan ook klaar om te spuiten.

Achterklep is eveneens in de primer en klaar voor af te spuiten.

Body is nu spuitklaar en wordt eind deze week afgespoten!

9 april   2004.

De auto is gespoten.

Week 1   2006.

Wat is hij strak en mooi!

We gaan nu verder met de laatste fase van het opbouwen.

Wagen is terug.

Deuren, motorklep en kofferdeksel zijn weer gemonteerd.

Front aanzicht van de nu kant en klaar gespoten MGB.

Week 17   2004.

Tussentijds zijn vele kleine dingen gebeurd die eigenlijk niet zichtbaar zijn! Zoals ruitenwisser-motor en toebehoren, ruitensproeiers met slangen, ruitverwarming gemonteerd en aangesloten, motorkap sluiting, deursloten enz. enz..

Dashbord is met echt leer overtrokken en is nu klaar om gemonteerd te worden.

Week 18   2004.

Front-spoiler is weer gemonteerd.

Nieuwe radiator geplaatst.

Chroom-lijsten zitten erop.

Achterlichten gemonteerd.

De voorbumper zit erop. Nu nog beide rosettes.

Het dashbord en stuurhuis zit weer op z'n plaats.

Week 19   2004.

De achterbumper zit ook weer op zijn plaats.

"Heat"-schild vernieuwd.

De karburateurs zijn gereviseerd en weer gemonteerd.

Week 20   2004.

Choke- en gas-kabel aangesloten en getest. De elektrische delen en bedrading naar schakelaars, meters, zekeringsbox, achterlichten, koplampen, knipperlichten, ruitenwissermotor, verwarmings motor, startmotor en dynamo aangesloten en op functioneren getest. Alles werkt perfect! Komende week gaan we de uitlaat en brandstoftank "vlotter" monteren en kunnen we het eerste geluid van deze geheel gereviseerde en loodvrij gemaakte motor na jaren weer horen grommen!!

Week 21   2004.

17 Mei 18.10 uur was het zover. Op kontact zetten, wachten tot de pomp uitschakelde, roef ....de motor startte meteen en liep mooi rond als een klokje! Het stationeer toerental was iets te hoog, even terug regelen naar 850 toeren. That's it. Perfect.

De bumper-rosettes en grill gemonteerd.

Remmen en koppeling ontlucht. Het einde is in zicht! Al hoewel.

Week 22   2004.    INTERIEUR.

Interieur is nu gedeeltelijk klaar en de schakelpook kan weer gemonteerd worden.

Nog een paar details en het "binnenwerk" is klaar.

Klaar voor een proefritje. Na de feestdagen gaan we verder!

Week 24   2004.

Klaar voor een proefritje. Na de feestdagen gaan we verder!

Deurpanelen , deurrubers zitten fijn op plaats.

Stoelrail is gemonteerd.

Stuur en "cowl" erin.

Spiegels zitten erop. Spiegeltje, spiegeltje aan de wand wie is de.......

Week 25   2004.

Kap zit er mooi op.

Juni   2004

Kopsteunen erop. Nieuwe APK is erop. Klaar...

Juni 2004.

De MGB is klaar!

De "finishing touch".

THE END



Up