MGB roadster 1976.


Hieronder ziet U de volledige restauratie. De MG is nu nog WIT, maar de nieuwe eigenaren willen hem ZWART. Geen probleem.


We zijn hier reeds begonnen met het opbouwen van deze mooie MGB. Hier hebben we de achterlichten weer gemonteerd.

Voorruit, knipperlichten, koplampen en grill zitten erop.

Verchroomde Rosstyle-velgen.

Week 13   2005.  We zijn weer OPNIEUW begonnen met demontage. De nieuwe eigenaars willen hem ZWART  !!

Vooras en achteras zijn weer gedemonteerd.

Week 14   2005.  De MGB is nu bij de spuiter  !

Nu de MGB bij de spuiter is gaan we verder met de revisie van de vooras en achteras. De vooras is nu geheel gedemonteerd en wordt voorzien van nieuwe rubbers en bussen. De delen van de triangel en veren zijn gestraald en opnieuw gespoten.

De schok-dempers zijn gecontroleerd op lekkage en opnieuw gespoten.

Week 16   2005.

We hebben de MGB opgehaald bij de spuiter en zijn op weg naar huis. Natuurlijk in een mooi nieuw zwart jasje!

We zijn weer op de thuisbasis.

 

Hij staat klaar om opgebouwd te worden.

 

Even een foto van voren.Mooi, mooi, mooi!!

 

Week 17   2005.

De nieuwe remschijven liggen klaar om gemonteerd te worden! Het geheel wordt gemonteerd met nieuwe remblokken en nieuwe rubbers.

De vooras zit er weer onder. Hier nog zonder de remschijven en stuurhuis.

Week 18   2005.

Aan de achteras zijn overal nieuwe keerringen gemonteerd.

Nieuwe remvoeringen, nieuwe remcylinders, nieuw instel unit, nieuwe olie keerringen, nieuwe trekveren, nieuwe drukveren en plaatjes, nieuwe schroeven. Meer zit er niet in of het is vernieuwd!

De nieuwe spaakwielen-hub is gemonteerd.

De compleet gereviseerde achteras ligt klaar om weer gemonteerd te worden.

De achteras met nieuwe ophang rubbers zit er weer onder. Boven rechts zie je nog net dat de achterlichten en achteruit rijlichten reeds gemonteerd zijn.

Kabelboom zit erin.

Week 22   2005.

Nieuwe hoofdrem- en koppeling-cylinder.

Het rem / koppelingspendaal-unit met nieuwe hoofdrem en koppelings cylinder weer ingebouwd.

De spiraalveren en ankerplaat zitten erin.

De nieuwe koperen rem- en koppelingsleidingen zijn weer aangesloten op de hoofdcylinders

Week 23   2005.

De "heater" is gestraald en opnieuw gespoten en weer terug geplaatst.

Het dashbord is opnieuw bekleed.

Stuurhuis met nieuwe manchetten en nieuwe stuurkogels gemonteerd.

Close-up van de stuurhuis-rubbers.

Week 24   2005.

De brandstoftank zit er weer fijn onder. De brandstof-vulpijp zit er ook weer in.

Koplampen met bedrading en richting aanwijzers zijn weer ingebouwd. Verder hebben we deze week de ruitenwissermotor, de motorklepsluiting en meerdere kleine dingen weer ingebouwd. Deze week hebben we de motor naar het revisie bedrijf gebracht. Daar krijgt deze een gehele  revisie. Nieuwe ketting met tandwielen, nieuwe lagerschalen, nieuwe oliepomp, nieuwe klepstoters, nieuwe kleppen met geleiders, nieuwe lagers, nieuwe waterpomp, de kop wordt loodvrij gemaakt, het vliegwiel wordt gevlakt enz. enz. .Het is teveel om op te noemen! In het kort; een geheel nieuw motorblok!!

Week 27   2005.

De originele Rover chroomlijsten zijn gemonteerd.

De achterbumper zit er weer op.

De voorbumper zit er compleet op. Verder zijn ook weer veel kleine dingen gebeurt die niet zichtbaar zijn! Zoals het monteren van de brandstofpomp, aanluiting tank naar pomp, de kabelboom naar achteren, achterklep- slot met nieuwe sloten en sluiting, nieuwe deursloten enz. enz..

Week 28   2005.    Even een kijkje bij het motor-revisiebedrijf.

De kop is loodvrij gemaakt en klaar om gemonteerd te worden.

Hier staat de kop in de kotterbank.

Mooi zijn hier de nieuwe zuigers te zien! De nieuwe nokkenas, oliepomp lagers, tandwiel en ketting zitten er al in.

Week 29   2005.

De nieuwe "ankerplaten" zitten erop.

Hier zijn de nieuwe remschijven en hub voor de spaakwielen gemonteerd. Natuurlijk met nieuw lagers!.

De voortrein is klaar. We konden het niet laten om de verchroomde spaakvelgen er eventjes op te zetten.

Week 30    2005.

We zijn nu bezig met het monteren van de nieuwe waterpomp, nieuwe verwarmingskraan, dynamo en versnellingsbak.

Motor en bak hangen aan de takel en zitten er bijna in.

Alles zit mooi op z'n plaats!

De nieuwe radiator zit erin.

Kleppendeksel en fan zijn gemonteerd.

Week 34   2005.

De R.V.S. "BIG BORE" uitlaat zit er mooi onder. Oja hiernaast kun je nog net de nieuwe Vredestein banden zien.

De carburators met het nieuwe hitte schild zitten erop. Het hele koelsysteem is aangesloten.

We gaan nu beginen met het interieur.

Een donker-rode leren stoel met zwarte piping is reeds klaar.

De kofferbak bekleding zit als gegoten.

Week 35    2005.

De H4 verlichting, richting aanwijzers, dashbord-verlichting, motor kachel, ruitensproeierpomp, ruitenwissermotor, start relais enz. aangesloten. En het werkt ook nog!

De getinte voorruit met nieuwe rubbers zit erop. De rem en koppeling reservoir zijn met vloeistof gevuld en ontlucht.

Week 36   2005.    Woensdag 7 september 2005 19.00 uur het eerste motor geronk na jaren!!!

18.45 Uur brandstof in tank gevuld. Op kontact zetten en wachten tot de brandstofpomp uitschakeld. Het wordt stil in de garage! Even controleren of de vlotterkamer niet overloopt en sleutel doordraaien. Vroem, vroem en lopen. Geen rook of tikkende kleppen. Zelfs het stationeer toerental hoeft NIET bijgesteld te worden!! De motor loopt fijn rond en neemt het gas aan zonder te sputteren of te schokken! Nu warm laten lopen en jawel de oliedruk en watertemperatuur is en blijft perfect!! Als de motor goed warm is zetten we hem weer af voor de final test. Even wachten. Sleutel weer doordraaien en vroem lopen zonder aan het gas te komen. Perfect! Misschien moeten we later als de luchtfilters gemonteerd zijn het stationeer toerental nog wat bijregelen. Maar zoals gezegd misschien! De totale en zeer uitgebreide motorrevisie heeft zich wel degelijk geloond!!
De gril zit er netjes in.

Week 38   2005.

De luxe-achterwand met grote opbergtas hebben we netjes gemonteerd.

De vloer bekleding zit erin.

Het deluxe zijpanelen-set met opbergtassen zit erin. 

De stoelen zitten erin.

Idem dito.

Week 39   2005.

We hebben net eventjes het stof eraf gewassen! Hier is mooi de hoogglans te zien!!

Nog een fotootje van de zijkant en dan naar de RDW!

Klaar om naar de RDW te gaan

We staan hier buiten bij de Rijks Dienst Wegverkeer geweest en gaan nu weer terug naar de thuisbases. Alles was 100% in orde!   Nu nog 5 werkdagen wachten op het kenteken! Tussentijds monteren we o.a de zwarte Mohair kap, het houten Mountney stuur, de cockpitrail, de zon-kleppen en de kofferklep afdichtrubber !

Het Mohair kapje even erop gezet. Het zit er als gegoten op.

Week 40   2005.

Klaar is Kees oh nee deze prachtige MGB!! Nu nog even taxeren en hij gaat naar de eigenaars.!!

Hier volgen enkele mooie foto's.




Car no 7    Klaar: oktober 2005!
Binnenkort starten we met de opbouw van de lepeldeur MGB van1964!  See You later.

THE END


Up