MGB roadster 1964


Hier de restauratie van een lepeldeur MGB 1964. Klaar maart 2005.


Hier een zeer mooi plaatje, gemaakt door de eigenaar.

De lepeldeur bij aankomst! Hij was reeds gedeeltelijk gedemonteerd.

11 Augustus   2003.

Op weg naar de spuiter.

Zo zou hij misschien uit kunnen zien. Nee liever toch niet.

Het  SPUITWERK.

Hij is weer terug!!! Nu is het eventjes geen weer om zonder kap te rijden.

Iris Blue!!

Wat een snoepje!

Hij is er klaar voor.

Nu is hij klaar om opgebouwd te worden.

Ook onder de motorkap hoogglans Iris Blue.

Van binnen als ook van buiten is hij hoogglans Iris Blue gespoten.

Straks komt er straks nog een fijn tapijt in de kofferruimte dan zie je helaas het fijne spuitwerk niet meer. Jammer dan..

Week 12   2004.    We gaan nu  OPBOUWEN.

Olie keerringen en lagersvervangen in de achteras.

Nieuwe rubbers en bussen van de bladveren vervangen.

Week 13    2004.

De achteras ligt klaar voor montage.

Achteras zit mooi op z'n plaats.

Close-up van de onderkant.

De voortrein is voorzien van de eerste laag epoxy primer.

Week 14   2004.

Er zijn nieuwe rubbers en bussen gemonteerd en is nu klaar voor montage.

De voortrein en de voorveren zijn nu gemonteerd.

Close-up van de vooras.

De nieuwe remschijven zijn nu gemonteerd.

Mooi zicht op de nieuwe remschijven!

Het geheel gereviseerde stuurhuis met nieuwe stuurkogels en hoezen is nu gemonteerd.

Gereviseerde remklauw met nieuwe remblokken en leidingen.

Week 15   2004.

De 'kachel' staat in de primer en is klaar om gespoten te worden.

De heater is nu gemonteerd.

We zijn nu bezig met de MGB van '68. Als deze afgebouwd is gaan we verder met dit lepeldeurtje.

Week 32  2004.

Helaas heeft de MGA voorrang gekregen en gaan we verder als de A afgebouwd is!!

Week 40  2004.

We gaan verder met opbouwen!

De kabelboom, zekeringkast en regelaar zitten erop of erin.

Startrelais, remverdeler en leidingen gemonteerd.

De tankrubbers zijn erop gelijmd.

Week 43   2004.

De tank zit eronder.

De nieuwe rem en koppelings- cylinder zijn gemonteerd.

De hoofdrem en de hoofd koppelings cylinder zijn hier ingebouwd.

Week 44   2004.

De motor staat klaar om gereviseerd te worden.

De achter schok-schokdempers gemonteerd, rem en brandstofleidingen zijn aangesloten.

Nieuwe condensator in brandstofpomp ingebouwd en getest en ingebouwd.

Week 46    2004     De  MOTOR.

Nu nog de nieuwe waterpomp en thermostaat!

Nieuwe waterpomp, nieuwe thermostaat en nieuwe verwarmingkraan gemonteerd.

Hier een close-up van de verwarmingskraan.

Het uitlaat spruitstuk is met hitte bestendige lak gespoten en van nieuwe tap-eindes voorzien en weer gemonteerd Ook zijn hier de nieuwe motor ophangrubbers mooi te zien! Het kleppendeksel is in hoogglans MAROON rood gespoten.

Week 48   2004.

De koelvin is van nieuwe trillings-rubbers voorzien en weer op de waterpomp gemonteerd.

Als laatste is het olie-zeef gereinigd en de karter-pan kan weer gemonteerd worden.

De karter-pan zit erop! Nu nog vliegwiel, koppelingsplaat, drukgroep en de motor is klaar om aan de bak gemonteerd te worden.

Week 49   2004.

Nieuwe drukgroep, koppelingsplaat en nieuw druklager ingebouwd en bak weer aan motor bevestigd! De startmotor hebben we inmiddels ook al gemonteerd. Alles draait perfect en is klaar om ingebouwd te worden.

We gaan weer verder met het opbouwen.

Woensdag 1 december 2004.
De motor zit er weer in.

Close-up.

Week 50   2004.

De voorruit zit erop. We hebben overal nieuwe rubbers gemonteerd en.....een getinte nieuwe voorruit!

De nieuwe voorbumper past perfect. Oja nog een bumper-rosette monteren!

Week 51   2004.

Hier hebben we de zijruit en deurkruk gemonteerd.

Alle aansluitingen aan het dashbord zijn klaar.

Hier hebben we het dashbord even op plaats gezet om te kijken hoe het eindresultaat zal gaan worden.

Week 52   2004.

Radiator en oliekoeler zit erin.

Week 1   2005.

De velgen zijn terug uit de spuiterij.

Week 3   2005.

Deze week zijn er een heleboel kleine dingen die optisch bijna niet te zien zijn gebeurt. Zoals; motorruimte afdicht rubber, koppeling-cylinder, spanningsstabilisator en stuurhuis gemonteerd. Knipperlicht-unit, verlichting voor-achter, remlicht en het gehele dashbord met schakelaars aangesloten en op functioneren getest enz. enz..

Gevlochten R.V.S. olieslangen met doorvoerrubbers naar oliekoeler gemonteerd.

De verlichting testen.Alles werkt zoals het hoort!

Week 4   2005.

Even nog de nieuwe oliefilter monteren.

De gereviseerdede SU zijn hier mooi te zien.

Vandaag woensdag 26 januari;
olie en water gevuld. De tank met brandstof gevuld! 16.00 Uur op contact gezet, wachten tot de pomp uitschakelt en nu de sleutel doordraaien! En jawel hoor. Het eerste geluid is er na jaren weer te horen! Even het stationeer toerental een beetje bijregelen en hij loopt weer als "gelikt". Even laten draaien tot de thermostaat opengaat en afzetten. Water en olie controleren en bijvullen. Hij hoeft de starter maar te ruiken en hij loopt weer! Geen rook, niks. In een woord, perfect!!!

Week 6   2005.

Nieuwe kruiskoppen aan voor- en achterkant van de aandrijf- as gemonteerd.

Chroomlijsten gemonteerd.

Week 7   2005.   Het INTERIEUR.

Het interieur zit er bijna in. Het lijkt hier zwart maar het interieur is donker blauw!

De koffer-bekleding zit er als gegoten in!

De interieur bekleding zit erin.

Tussen de bedrijvendoor hebben we even snel de bumper gemonteerd.

De stoelen krijgen nieuwe foams en er komt komt een donkerblauw leren bekleding met lichtblauwe biezen op.

Cockpit-rail zit er mooi in. De rail is donkerblauw met een lichtblauwe bies

Week 8   2005.

Beide stoelen zijn klaar.

Vrijdag 25 februari 13.00 uur; het eerste ritje bij stalende zonneschijn en 0 graden gemaakt!! Alles perfect! Tijdens dit ritje zijn we onderweg even op de remmen testbank geweest . Alles 100%! Oja nog eventjes de koplampen stellen niet vergeten en dan volgende week naar de R.D.W..

De RVS uitlaat ligt klaar om gemonteerd te worden

Beide spiegels zitten erop.

Een echte liefhebber. Klaar voor de start! Min -5 graden!! Heerlijk!

De zij panelen zitten erin.

Week 10   2005.

Deurpanelen zitten mooi op plaats.

Het tonneau zit als gegoten!

Wij zijn bij de RDW om het chassis nummer te laten graveren.

Hier kun je mooi zien hoe dit gebeurt.

Op weg terug naar de thuis-bazis

We zijn terug van de R.D.W. Auto is goed gekeurd!!

18 maart is hij afgeleverd aan de eigenaar! Oja hier met de orginele banden en velgen.

Een mooie foto gemaakt door de eigenaar tijdens een toerritje.

THE END


Up