"Lepeldeur" MGB 1964 (2).


Hier de restauratie van een lepeldeur MGB uit 1964.


De lepeldeur bij aankomst! Hij wordt Midnight Blue gespoten.

Week 45   2004..

Zo mooi ziet deze B bij aankomst uit.

Ook het motorcompartiment ziet zeer goed uit.

DEMONTAGE.

We zijn gestart met het verwijderen van het interieur.

De achterschermen zijn verwijderd en worden vervangen door nieuwe!

Het dash-bord is ontlakt.

Hier istaat het dash-bord in de primer.

Het dashbord is gespoten en de instrumenten zijn weer op z'n plaats terug gezet! Nu de rest nog!!!

Week 46   2004..

Nieuwe hoofdrem- en koppeling-cylinder.

Het rem en koppelings frame is zwart gepoedercoat. De pendalen zijn verzinkt.

Week 51   2004    De MGB is nu naar de spuiter.


Week 7   2005 .   De eerste foto's vanuit spuiterij!!

Nieuwe deur-dorpels links en rechts.

Hier is mooi te zien hoe de dorpel vakkundig gemonteerd is.

De kofferruimte en binnenspatborden zijn in de epoxy-primer gezet.

Hier zie je goed hoe de rechterdorpel gemonteerd en in de primer gezet is.

De achterschermen zijn van binnen en buiten in de epoxy-primer gezet.

De achterschermen zitten er weer op.

De lasnaad overgang van het achterscherm is met tin opgevuld zoals bij het orgineel!! Dus niet met plamuur dichtgesmeerd!!

Hier is duidelijk te zien hoe perfect de achterklep past!! Kijk maar eens naar de naden.

Week 40   2005.   Binnen nu en eind volgende week moeten we beslissen welke kleur hij gespoten wordt!!!

                             Het is uiteindelijk Midnight Blauw geworden.

De binnenzijde van de body is gespoten.

Hier nog een foto van de binnenzijde.

De kofferruimte is ook reeds gespoten.

Week 41   2005.

We maken wat delen "klaar" in de tijd dat de wagen bij de spuiter is.

De brandstoftank is klaar en ligt klaar om gemonteerd te worden.

Remtrommel en nieuwe remschoenen en cylinder liggen klaar om gemonteerd te worden.

Week 43   2005.

De dynamo en starter zijn gerevizeerd en liggen klaar voor mont

De hub voor de spaakwielen hebben we reeds gemonteerd.

De "banjo"achteras is voorzien van nieuwe olie-keerringen en nieuwe lagers!

Week 44   2005.

Het stuurhuis met nieuwe manchetten.

De draagarmen met veren en veerschotels. Links in de epoxy-primer, rechts hoogglans zwart.

Week 45  2005.    Eindelijk terug!

Oja, de MGA is ook terug!!

Alles blinkt als een spiegel! Zelfs in de kofferruimte!

OPBOUWEN.

Hier zitten de achterlichten er weer op.

De witte strepen op de motorklep zijn de TL lampen die weerspiegelen in de motorklep!

De knipperlichten zijn weer gemonteerd.

Week 46   2005.

De ruitenwissermotor is ingebouwd.

De brandstofpomp zit er weer in.

De defrosters zijn aangesloten. Hier zijn ook de verzinkte rem en koppelings-pendaal en remvloeistof reservoir mooi te zien.

De kachel met rechts de nieuwe rem en koppeling-cylinder. De kachel is van nieuwe afdicht-rubbers voorzien. Tevens hebben we de kool borstels van de motor vervangen!

Week 48    2005.

De voorbrug is gestraald en weer in de epoxy-primer gespoten en is weer naar de spuiter om een mooi nieuw zwart jasje te krijgen..

Week 49    2005.

De nieuwe kabelboom, startrelais, spanningsregelaar, bobine en remleiding- verdeler zitten er weer in.

Deze week hebben we nieuwe SKF lagers met nieuwe keerringen in de hubs van de banjo-achteras gemonteerd.

De achteras is gemonteerd. Natuurlijk hebben we overal nieuwe rubbers in de ophanging gemonteerd!

Nu nog de remvoeringen en de remtrommels erop en de achteras is klaar!

De remvoering met nieuwe remcylinder zijn gemonteerd. Nu nog de andere kant!

De remtrommel is gestraald en weer netjes gespoten en gemonteerd

We gaan weer verder met het opbouwen.

De brandstoftank zit eronder.

Close-up van zijkant.

Week 51   2005.

De voortrein is terug van de spuiter en glanst als een spiegel.

De draagarmen met nieuwe bussen hebben zijn weer gemonteerd

De voortrein zit eronder.Ook hier zijn nieuwe rubbers gemonteerd!

Nieuwe aanslag rubbers rechts als links.

Week 52   2005.

Het stuurhuis met nieuwe manchetten is weer gemonteerd.

Hier zijn de nieuwe stuurkogels te zien.

Hier zijn ook duidelijk de nieuwe opvangrubbers te zien. Dit was het dan voor 2005. Volgend jaar gaan we verder!!

We wensen alle bezoekers een voorspoedig en gelukkig nieuw jaar.

Week 1   2006.

De stabilisator stang met nieuwe rubbers en bussen zijn gemonteerd.

De achter bumper zit erop.

De remklauw met nieuwe remblokken zitten er weer op.

Week 4   2006.

De koperen-remleidingen en koppelingsleiding zijn gemonteerd.

De carburateurs zijn voorzien van nieuwe assen en gaskleppen, geleiders,afsluiters en naalden. De afstand "blokken" (heat protectors) en carburateurs zijn opnieuw gevlakt!.

Week 5   2006.

Helaas hebben we afgelopen twee weken niet veel kunnen doen i.v.m. beurs in Houten en Rosmalen!
Het dashbord hebben we er eventjes ingezet!

Helaas gaan we stoppen met dit projekt.

De nieuwe eigenaar bouwt de auto zelf verder af !!

THE END



Up