CONCOURS MGA 1962

Op deze pagina kunt U de "body off" restauratie van een MGA bouwjaar 1962 zien! Het chassis is gestraald en met zinkprimer gespoten. Door een gespecialiseerd bedrijf zijn de chassisbalken zijn van binnen met een kamera bekeken en gerapporteerd!
Klaar 2004.


Hier een ritje op het circuit Terlaemen te Zolder in Belgie.
De pace-car rijdt voor ons. Even gas terug.











Week 15   2004.    De body en chassis zijn nu naar de spuiter.
Week 23   2004.    Terug van   SPUITER.




Week 24   2004.    OPBOUWEN.


Week 26    2004.







Week 28    2004.


Week 29    2004.


Week 30  2004.




Zaterdag 24 JULI   2004.
   De hele verlichting zoals dashbordverlichting, stadslicht, dimlicht, grootlicht, achterlicht, knipperlicht werkt perfect! Olie en koelvloeistof vullen, benzine in de tank. Klaar voor de start.

13.00 Uur het uur der waarheid. Sleutel op contact even wachten tot de pomp de vlotterkamer gevuld heeft. Pomp schakelt uit, startknop trekken en vroem vroem lopen zonder terugslag, gesputter of iets dergelijks! Het is alsof hij nooit stilgestaan heeft!!! Geen enkele na regeling aan de carburateurs is nodig. Misschien is hier toch een goeie HS monteur aan het werk geweest? Later gaan we toch even de synchronisatie en de CO testen. De olie druk is perfect. 65 PSI in warme toestand. Watertemperatuur 165 graden Fahrenheit (72 Celcius) na 15 minuten stationeer draaien. Het zou ook niet goed zijn als bij een NIEUW gerevizeerde motor dit niet goed was! Komende week gaan we de achterbumper en deur "beslag" inbouwen. Het einde is in zicht! Alhoewel. Wat denk je van het interieur? Welke kleur? Dit zie je later.
Week 31  2004.



Week 33  2004.


Het    INTERIEUR



Week 34    2004.




Week 36    2004.





THE END
Up