Jo 's High Power Pulsjet motoren.
Ter vergelijking: bovenste motor is de JK 55 met 5.5kg stuwkracht. De tweede motor is een Dynajet uit U.S.A. Deze heeft ongeveer 2kg stuwkracht. De derde motor is een homemade pulsjet uit de jaren 60 . De twee onderste heb ik laten verkoperen en hangen bij mij aan de muur.
Close - up.
Deze pulsjet levert 5.5 kg static thrust. Deze is simpel
optevoeren naar 7 tot 7.5 kg !! Dit gaat natuurlijk ten koste van de
levensduur van de kleppen. In de 5 kg uitvoering gaat deze motor een mensen
leven mee. Mits je natuurlijk niet crashed.
Venturie en kleppen zijn hier gedemonteerd.
Kleppen- unit.
Het hart van de motor.
Dit unit bestaat uit drie kleppen die achter elkaar gemonteerd zijn. De
opening van kleppen wordt begrensd door de facetten-schijf. De
facetten-schijf is achter de kleppen gemonteerd en hier duidelijk zichtbaar.
Deze schijf heeft 12 facetten.
De pulsjet running by night.
Hier is duidelijk te zien hoe heet deze motor wordt. De brandkamer
temperatuur ligt statisch, zonder koeling, bij ongeveer 1200 graden Celsius! De motor wordt wit heet!
Als de motor op het toestel gemonteerd is wordt hij gekoeld door de wind/lucht. De motoren zijn gemaakt van hitte bestendig roestvast staal. De dikte van
dit materiaal is 0.45mm.
En hier de ramjet. De kleploze pulsjet !
De inlaat van "ram"-jet motor. Je kunt recht in de
brandkamer kijken.
The intake of the jet engine. You can look right in the burning chamber.
Homemade tandwielpomp die 8 bar levert.
Homemade 8 bar gear fuelpump.
Servo gestuurde brandstof afsluiter. Deze is gekombineerd met de pompdruk regelaar.
Servo-controlled combined fuel shut off-valve with fuel pressure regulator.
Close-up van de "plunjer"stopschakelaar.
Fuel shut-off valve.
Het optanken van de twee brandstof-tanks.
Refuel one of the two fuel-tanks.
NGK mini bougie.
Porsche 993